Selasa, 21 April 2009

.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku masih trauma dengan kejadian yang berlaku malam tadi. Pulang dari pejabat, berlaku kejadian rompakan teksi di hadapan mataku, teksi berhenti tiba-tiba, kala itu hanya aku saksi tunggal kejadian. Pemandu teksi berlumuran darah,beliau ditolak 2 orang lelaki keluar dari teksi dan dibelasah bertubi-tubi oleh lelaki-lelaki melayu di lorong itu ..setelah itu pemandu masih cuba melompat ke teksi tersebut, dan beliau diseret oleh teksi yang dirampas penjahat durjana itu.. Aku tergamam, tangan sudah menyusup ke tas untuk mencari telefon...Dalam masa sama, aku cuba nak kejar teksi tu, tapi ditahan oleh pemandu yang telah pun terjatuh akibat diseret teksi tersebut dan meminta pertolonganku...Aku tergamam, lantas menjerit 'saya takut' beliau mengetuk-ngetuk pintu dan cermin keretaku merayu pertolongan...Aku yang pada mulanya mahu bukakan pintu, lantas mematikan hasrat...' cuba kalau ini adalah sandiwara mereka...aku belum mahu mati lagi'..tup aku tutup semula cermin kereta...pemandu masih merayu, dan makin aku lihat darah yang mengalir di badannya, aku makin takut..Aku terus pijak pedal dan memekik ke arahnya...'saya telefon polis!'...Pada masa sama, aku cuba berhenti agak jauh dari lorong tersebut dan tahan beberapa buah kereta, tapi tak berjaya...

Lantas dengan tangan menggigil, aku dail 999, tak dapat....Ah! cuba sekali lagi...dan akhirnya dapat...aku meracau-meracau sambil menjerit...ada orang kena rompak!! ada orang kena rompak! berkali-kali aku kata benda yang sama..Operator suruh aku bertenang sambil bertanya kejadian yang berlaku, kemudian menyambungkan ke talian polis..Aku dah menangis ketakutan ketika itu..Betapa aku rasa bersalah kerana tak dapat menolong pemandu tersebut..masyallah...tapi takut bukan kepalang... Aku hanya dapat menolong dengan cara tersebut saja..

Polis merekod nama dan no telefonku. Dalam perjalanan, aku sempat terfikir, kalaulah pemandu yang cedera tadi tak tahan kereta aku tadi, dan aku terus kejar teksi yang dirampas tadi, kemudian bagaimana kalau mereka menyedari lalu berhenti dan menghalang kereta aku, aku gelabah tak dapat undurkan kereta aku..dan mereka mengejar aku pula...Astagfirullahalazim....tak tahu nak kata apa...

Aku hubungi abah..sambil menangis aku beritahu apa berlaku, abah suruh aku bertenang dan terus pulang ke rumah, selepas itu aku hubungi jiji..kerana kereta beliau tak jauh di depan ketika kejadian berlaku, beliau bersyukur kerana sudah berada di hadapan sedikit, jadi dapat mengelak apa-apa sahaja yang tidak elok berlaku.

Aku sedikit trauma di dalam kereta, mula pandang-pandang semua kereta di sekelilingku, aku jadi takut..dan mulai esok aku tak akan lalu kawasan tersebut lagi. Minta dijauhkan!!

Kemudian sejam kemudian barulah dapat bercakap dengan incik dd, ada rahmat beliau mereject rumah di Bukit Jalil. Kata beliau, tak mungkin beliau benarkan aku balik kerja malam-malam sejauh bukit Jalil.. setelah apa yang terjadi. (akan cerita pasal rumah di entri lain sejurus emosi kembali normal)

Rakan-rakan sekalian, berhati-hatilah dimana jua anda berada, kerana malang itu tak kenal bau..sedap atau busuk..

Need a rest!!!

***Edited...kejadian berlaku di bangsar, belakang ofis je, bukan bukit jalil...Bukit Jalil is ok, tapi terlalu jauh dari bangsar and tempat tu sunyi..jadi saya takut perkara-perkara seperti ini berulang kerana saya balik kerja pada jam 11-12 malam. Maka terpaksa cari rumah berdekatan sahaja untuk keselamatan..


27 ulasan:

fana berkata...

wargh anill betul ke? kalo sy mesti dh terketar2.. depan mate? sorg2 plak tm tu..zaman skrg sume x leh percaya.. nseb bek awak call polis..

Haza & Zaza berkata...

ya allah anil.. thank god ur safe..next time takmo la jalan kat lorong2 macam tuh...mintak dijauhkan... u take care dear...

Nariko berkata...

astaga..hopefuly teksi driver tu selamat la, and u also if can jgn drive mlm2 sorg2 lg ye.. we never know what danger lies in front of us

btw, my new house pun kt bukit jalil, kondo depan stadium putra. u kena at mana ni?

my hidden stories berkata...

anil,
i penah alami macam u tu..
tapi rompokan depan mata..dengan selamba jerr...

masa tu baru nak masuk opis..tgk opis sebelah terbuka..i intai..pastu perompak tu pandang muka i...amik barang..terus blah..

dialicious berkata...

nasib baik awak ada dlm kete time tu..tp mmg kesianla kt pemandu teksi tu cuma kalolah itu lakonan kan ke bahaya tu.kalo ade tunang skali ok la kut nak tlg..tp doakan semoga perkara tu tak balik semula kepada kita.takotnye!

AmyMizzunderstood berkata...

apa2 pun dun trust anybody..even orang tu betul atau tak..kadang2 kita sgt cepat kesian..tapi kita tak tau apa nk jadi kan??

tindakan yang bijak...anyway thanks Allah u ok..

bayu berkata...

thank God u r safe dear..hurmm..tindakan yg btol..in dat situation..dont trust anybody..always be carefull k..

nanonano berkata...

omg.
anil..
lps ni hati2 k.
kite skrg tgh drh manis,
mmg takot sgt jd pe2,
even drive pun slow2 je skrg,
xbrani sgt nk pecut2,
darah manis katekan,
errk?
:D

p/s:nk tao ape kesudahan citer pacik tu?
mcm ksian lak kan?
tp klu na duk tmpat anil pun,
na xkan turun tlg, risau,
tp dah call polis pun sribu rahmat dah kot tu?

nurul aziyana berkata...

huhuhu...terkesima..aduh xtau la kalu jdik bende tu kt yana..kompem xbawk kete sdn..huhu..nasib la anil xder paper

fizz berkata...

aww anil. scarynye. tp mmg the right thing to do. kalau betul taxi driver tu jujur, doakan semoga die selamat. u take care ye ;)

Health is wealth berkata...

OMG shanel! kalo aku pun mungkin melakukan perkara yg sama spt kamu! oh dear, thank god u'r safe! hope taxi driver tu selamat kan.. perompak yg jahat tu pasti akan terima balasan! dush dusshh!!!

Unknown berkata...

oohhh my god!!
tak dpt dibayangkan camne keadaan anil time tu
ye...mesti sgt ketakutan
mmg sgt seram lah...

ohhh..sudah byk citer pasal umah di bukit jalil..
sudah citer kat en ekwan
dia sudah pertimbangan kan
tapi tak tahu lagi

tapi as pagi2 kami akan kuar keje sama2, balik pun dia yg akan kutip dulu...
possibility untuk tinggal sorang mmg agak kurang.. dia yg akan selalu kena tinggal..
tp tu lah kan
benda nak jadik..bila2 pun boleh jadik kan...

xeea berkata...

takotnye, awak.
sy pulak menggigil baca cite awak ni. takot nak drive sorang2. sy pulak yg trauma. apatah lg awak, kan.

btw, psl umah kt puncak jalil tu, sy dh btau kan dulu. kat situ mmg sunyi. husband sy pun x jd nak sewa sane bila mngenangkan nk tglkan sy sorang kt rumah. kalau area puchong jaya ke ok lg kot. eceh

anil lutaze berkata...

~Thanks semua...memang syukur tak de apa2 berlaku pd saya.. lepas ni saya kena cari rumah yang berdekatan dengan ofis supaya tempoh perjalanan saya tak terlalu lama untuk sampai ke rumah memandangkan saya pulang jam 11-12 malam.

Terpaksa korbankan impian nak duduk rumah teres ke apa ke..abah pun tak benarkan aku duduk jauh2 dari bangsar atau bndr permaisuri ni..

Bukit Jalil is ok kawan2..Siapa yang berkenan tinggal di sana ..go ahead...Tempat tu ok, aman, tenang, tapi sekarang mungkin tak relevan untuk aku yang pulang kerja malam walaupun kejadian berlaku di Bangsar...

Saya doakan semoga anda juga selamat di luar sana dan dihindarkan dari perkara-perkara tak elok..amin

Reena berkata...

anil, alhamdulillah u r safe. nasib si penjahat tue tak kejar u jugak..aiyooo..balik keje mlm2, anil u tinggal area bandar permaisuri ke? dekat dengan rumah i lerr..

Ija1202 berkata...

alhamdulillah anil x di apa2 kan..
semoga pakcik tu selamat hendah-Nya! amin..

Putri Ramlan berkata...

ya allah! how are u feeling now? subhanallah. kita yang anggap diri kita gagah sebenarnya taklah seperti yang digambarkan melainkan melalui kejadian trauma mcm u, anil. ya Allah.. if i jd u di tmpt kejadian, wallahualam. hope u getting well soon dr segi emosi.

p.s. satu tindakan yang bagus melarikan diri dan telefon. kita perempuan, jgn percayakan sesiapa pun di atas jalan raya. bahaya!

sHa berkata...

haiyo.
anel, kalo aku jadik ko
sure aku tros pecut je kete.
takot seh.

anyways, alhamdulillah ko tak ape2.
n ape yg ko buat tuh da ckop baik utk ko dan si pemandu teksi.

jaga diri tau. :)

jiji berkata...

anel kita melalui jalan laen bermula arini tau!~uhuk2..ako ngeriii

Shikin Hambali berkata...

babe? Alhamdulillah u ok! Astaghfirullah...
Tindakan betul la u chow n call polis from another place. cz it could seriously be a scam.... Nauzubillah...

nils, i pon keje bangsar la last year kan? kat telawi 2...

achmal berkata...

Thank GOD ko selamat nil!
aduhai... lambat pulak aku bace citer ko ni. kesian ko mesti trauma gile. hati2 lepas ni nil. ko da la balik malam2 ni.. hishh...take care tau. naseb baik ko tade ape2 nil.

p/s : kalau aku tgk darah terus pengsan.

Tanpa Nama berkata...

Ya Rabbi Anil, tol ke nampak kes samun depan mata..huhu minta simpang leh...next time bkfull eh....huhu takutnyer..

kaksha2

sweet cravings berkata...

anil... takut gile...
kena sergah dgn org gile pun i da menggigil, inikan plak org yg dlm situasi tu... huk!

and nasib baik u bole pk kot2 derang komplot.. hee.. u can never trust anyone too much these days..

hidden.wing berkata...

actually i read yours just right before i leave my office yang sudah nearly 10pm...td nmpk je taxi i sibuk2 peeking the passengers!...gile paranoid hihi

anyway, syukur u selamat :)
don't feel bad for not helping the taxi driver, cos u know the intention is right.

take care :)

anil lutaze berkata...

~jiji--yupe..nasin ada byk jln..tp cam jaoh sket lah.

~cikin--cmpny ape erk kt telawi 2 tu..?sebok je i

~Mira--yupe..sesapa pun..huh

~WLT--serious jd takot dgn kereta di sekeliling

anil lutaze berkata...

~mal--aku pon takot darah babe

~kak sha--ye kak...blakang ofis kita je kak..

Shikin Hambali berkata...

woods bagot. im still working with em... da pindah pj! boo!