Jumaat, 10 Julai 2009

Menunaikan jemputan

Tergendala hasrat hati ingin berkongsi cerita tentang hari sabtu lepas iaitu sejurus selepas pulang dari bulan madu keramat ku itu... Sampai di Kl malam hari jumaat tersebut, dah menyusun rumah siapa yang harus ku tuju esok hari..Dan semestinya rumah rerakan yang berkahwin..

Pagi-pagi abah menghubungiku...

'jangan lupa..ada jemputan kahwin harini..kad ni tulis 4hb'

'Ye..ye...nak pergi lah ni'


Destinasi pertama di Putrajaya...agak kelewatan dan terkejar-kejar kerana harus singgah di rumah Cheras dahulu, ambil kad..

Putrajaya adalah rakan sepejabat incik dd. Rupa-rupanya dalam tempoh sebulan, ada 4 orang rakan sepejabatnya yang berkahwin...hak...

Sampai, beramah mesra, melayan usikan orang...'eh pengantin baru'..... 'amboi...berseri-seri' dan macam-macam lagi...Makan-makan, incik dd saya menangkap gambar mereka yang sedang bersantap...dan maaf..aku tiada gambar untuk disajikan kerana kurang ada mood...heee..

Lantas dari Putrajaya terus menuju ke rumah Aziriah aka Nariko di Shah Alam (aku rasa lah)..
Sesampai disana agak lewat hanya sekitar jam 3..uhukkkk...

Puan Nariko sedang gembira mematri kenangan bersama saudara mara...Aku terus menuju ke meja dan bersantap...


Meja santapan

Tema pink dan coklat didekorasikan dengan secantik dan seindahnya...Tahniah diucapkan kepada mereka.. Idea sangat segar..dan indah seperti di taman kayangan.



Dekorasi dan susun atur yang menawan


Incik dd sempat mencuri-curi tangkap ketika Puan Nariko sedang berposing..hehe



Seperti yang dikatakan Diah..harap maklom..Puan Nariko memang tinggi..walaupun saya sudah menyarung kasut 3.5 inci.




Pelamin yang sangat suwit...Saya juga hampir menggunakan kerusi ini..namun membatalkannya kerana...helloo...majlis bertandang ok...ha



Pintu gerbang yang ringkas tetapi meletsss..dan maaf..wajah saya berada di semua tempat..



Kemudian bergegas pula ke Puchong dimana Puan Sitti (rumah kebaya) dan Fairus mengadakan majlis sambut menantu. Majlis yang penuh keunikan walaupun ringkas tetapi meriah dan gamat. Percaya tak , majlis ini bermula petang iaitu jam 3.30 sehingga lewat pukul berapa aku pun tak tahu.



Sitti tampak cantik dan klasik dengan sentuhan negara ibundanya dan mekap dari Rumah Kebaya sendiri.


Baju beliau sungguh lawa



Pintu gerbang (flower stand comel) menuju ke rumah..



Backdrop yang suwit dan classy..sesuai untuk majlis bertandang..


Saya cemburu dengan gambar ini.




Antara juadah menarik di majlis tersebut...Roti Canai memang kental dan sedappp.. Juadah lain yang disediakan adalah Laksa penang, Nasi Ayam( nasi beriani tak main...hahaha), Cendol, kuih muih, Air yang bermacam-macam warna.


Hari Ahad kami berada di Taiping, Perak (sempat tidur di rumah mertua... ;P) menunaikan jemputan rakan baikku ketika belajar di Sri Iskandar dulu, Julaili dan Omar..bercinta sejak umur 18 tahun...Mantapppp....


Bff cik Nenah turut serta mengiringi..hee




Cuba lihat kanopi dibelakang....!! hahahaha... Aku memang sentiasa lewat ke majlis kahwinn...



**Sila sabar untuk gambar bulan madu..weeeeee


21 ulasan:

Mustaffa berkata...

upload cepat-cepat gambar honeymoon tu!!
tak sabar!!

anil lutaze berkata...

~hahahaha..sbr ye encik musss ;P~

cHiQu3CHiLL berkata...

x sempat berjumpa kamu anel..dan juga nenah di majlis julaili kerna menghantar adekku ke hostelnya..hukkss ..

smpai je korng ..nenh menalipon..aku sudah pon sampai dirumah...huhukk~~


*dipaste kembali atas arahan tuan punye blog...hihiii

Sha Pattinson berkata...

jadual padat rupanya ..huhuhu sungguh indah bila ke rumah pengantin ..rasa dah mcm jadi satu trend ke rumah2 pengantin dan melihat decorasi ..Puan Anil dpt aper goodies ?? huhuhu ..sonok kan pegi rumah pengantin2 baru ..sayangnya tak pegi rumah Puan Tinur rasanya masa tue saya ada apoitment lain ..aduh memang lawa gamba2 yang terletak ..saya pon turut jeles huhuhuh

Sha Pattinson berkata...

err 1 lagi ...mana gambar honeymoon ..cepatla sungguh tak sabar ! xoxo

dialicious berkata...

cop..Puan Sitti tu yg kawin dgn Myphotographer ker ahmad fairus?coz bini die org bandung but I didnt know the butik's name is Rumah Kebaya.but the idea of having kenduri starts at 3pm mmg bagus coz x clash w any other kenduri kan..Cantikla Puan Sitti tu and all the other pengantin too!

Putri Ramlan berkata...

wahhh! saya kagum dgn awak lah. banyak nya jemputan kawin awak pegi! :D

p.s. awak cantik! dan umah puan nariko tu dkt sek. 7 shah alam ye?

Nariko berkata...

anil!! thanks for coming! i takde la tingi sgt, tp kasut tinggi dan rambut tinggi.. ahhaha.. glad to meet u both at my wedding.. ada apa2 lagi occasion lagi kita jumpa lah ye

NURUL berkata...

upload cepat2 ye anil gmbr berbulan madu. suka melayan gmbr2 anil nie. hehehe :)

sarah al -idrus berkata...

lahai kak anil comey seyh dlm semua gambar.seri pengantin kot ek? eheh

esca berkata...

wahh canttiknya khemah.. also baju siti... orang kawin ni mmg x abis2 laaa...

farhanna berkata...

seronoknye anil ... lawa la.. yg baju kebaya tu..serius sy suke sgt2

BuTtErFlyInFraMe berkata...

suka tgk muka kak anil..hak...:)

susudalambotol berkata...

baju kawan awak yg nombor dua tu sungguh lain ye? good combination la kaler2 dia. saya mcm tersuka pulak :D

AmyMizzunderstood berkata...

oh ya..3 hari bersama fairuz dan siti sangat2 menghiburkan ahahhahaa...we share a lot of things..siti sgt baik orangnya..oh ya!dan mereka terkejut saya kenal dgn anil!

anil lutaze berkata...

~chique--hampehh

~sha--saya dpt byk gooddies...sgt sukak..mmg kalau boleh, selagi x de komtmen..mmg ingin ke wed yg djmpot..

**gmbr honeymoon akan menyusull

~diah--aah ye..mmg happening wedding pkol 3 keatas...

~pu3--selagi terdaya..hihi..seksyen 20 lbh rsenye...x ingt... hik

~nariko--i'm happy to..wedding diah's next maybe...

~nurul--ouh...insyallah..menyusul

~sarah--ish..x lah..tp seri pengantin ada lg kot..hehehe

anil lutaze berkata...

~esca-selagi ada org kawen..selagi tu saya dtg kalao dijempot...

~farhanna--semua bju kebaya pon cnthek..(which one pon saya x tau) hehe

~alena--ada apa dgn wajah saya...hak

~hidd--dia pon designer..jd haros... ;D

~amy--diorg mmg baik..sitti so berlemah lmbot n berbudi bahasa...hahaha...adeke terkejot..

Dayu berkata...

dtg lewat pun mcm best tau actually
pengantin dah tak bape busy
boleh nak amik gambar ngan derang puas2
bleh borak lama2 skit
nak makan pun tenang je rasa

susudalambotol berkata...

dia tuh wife owner MyPhotog eh?

tRuly tO be mYself 'Qa~ berkata...

waa.. 3 majlis...
hebat-hebat belake ye..
suke menengoknye...

anil lutaze berkata...

~dayu--yupe dats true

~hidd-aah btollah tu

~hik--btol juga