Selasa, 1 Disember 2009

En Aidil dan En Adha

yuhuuuuu...... maaf lah sekiranya seperti seabad tak mengemaskini blog ini dengan entri-entri yang mungkin tak berapa menawan hati, siok sendiri dan tak kurang juga perasan lebih...haha...okeh...jangan dilayan kepala tingtong aku yang bukan kerana minuman keras seperti besi itu okeh.. tapi kerana tiada sebab musabab... Mungkin hari-hari ku begitu bermakna dengan kehadiran internet di hujung jari, anggota baru di rumah...ouh...kehadiran internet di hujung jari aku ni hanya lebih memuaskan nafsu ubertwitter hamba saja... Aduh... kan..sudah ku bilang.. dulu sibuk dengan muka buku maka aku abaikan sedikit blog, tapi kini ubertwitter.. Lebih2 lagi sejak ada tweetphoto, kengada2an ku semakin menjadi2....

Baiklah...mari pendekkan cerita..sebelum aku merepek2

Maka...mari berucapan Selamat Hari Raya Aidiladha... Ucapan kali ke2
anda beraya dimana?
Apakah aktivti seronok anda...
nama pun pulang kampung..pasti seronok kan.... tapi ada juga yang tidak seronok pulang ke kampungg...sebab?? banyak sebab....tidak rapat dengan saudara mara, atau terlalu urban maka tak suka kampung atau tak suka raya... hak

yang pasti aku bukan golongan tersebut...Iklan dan drama-drama melayu sangat bertepatan dengan pemahaman aku...Jika pulang kampung pasti seronok, tak sabar2...itu juga yang berlaku pada masa kecilku... Bila sebut balik kampung...amboi ...dah siap2 punggah baju untuk kemas dan masuk dalam beg..

Raya haji baru-baru ini, seperti biasa lah pulang ke kampung halaman tercinta, Melaka...rumah nenekku aka rumah bibik(mak saudara ok..bukan bibik indon)...

Diikutkan ini pengalaman pertamalah suami beraya di kampung aku, yelah kan..raya aidilfitri lalu, kami beraya di Pasir Salak..tapi nama pun raya haji, sambutan ala2 saja...tak ramai yang pulang kerana makcik2 ku pergi haji... Kami mempunyai 3-4 buah rumah di sekeliling yang diduduki makcik-makcik ku.. Maka, sepupu-sepupu mengambil peluang beraya di Kl tak kurang di kampung mertua...

Khamis jam 3 pagi baru aku tiba di Melaka bersama suami dan abang aku.
Pagi raya tu, memang liat nak bangun kena sembahyang raya...aduh...tak cukup tidurlah kan..


Pulang dari sembahyang raya terus capai bb update twitter...hak menggeletis



Kemudian boleh tak ada seprais lagi...kali ni bersama abang aku yang harijadinya jatuh pada esok hari....aduhai...aku sayang 2009


Kek oren buatan kak pija diatas..sedappp...dan lilin takda elektrik...kool habess


Kami di pagi raya..abaikan aku yang huduhss


Maafkan kami laki bini...


Menggedik sebelum ke rumah mak uteh yang selang beberapa buah rumah


Petang tu, beramai2 dtengok 2012 sampai 12 keping tiket..Padahal kebanyakannya dah tengok...pasrah ajoo


Kemudian...setelah menonton Nur kasih malam itu, kami dengan jayanya pulang ke Home Sweet Home di Kluang...waaa...rindu di rumah kami sendiri...

Esok pagi2 dengan tidak laratnya...serbu Kluang railway yang asli...Aku tak suka cawangannya, kerana tiada originaliti...Yang aku terbayang2 sebelum tiba adalah nasi lemak meletup...tapi kena berebut dan tertunggu2 jika ada lagi..



Sampai sahaja kena beratur ok...menanti meja kosong..kami orang kluang dah biasa dah..



Kemudian....tunggu di sekitar2 meja pula...gila kann..


Minah ni sama jam dengan aku





Gila old skool..


Menu yang aku tak tahu dari kurun ke berapa


Inilah roti bakar bulat idaman masyarakat


Pembancuh teh tarik atas tu..haha...abah suruh snapp



Rambut adikku kini


Nilah nasi lemak 60sen yang aku puja2..sampai boleh buat bergaduh dengan orang gara2 nasi lemak ni tau


Sila semak order anda k


Kluang mall....dah upgrade si Kluang ni


Kemudian main boling suka ria...



Balik KL jam 6 setengah pagi pada Ahad lalu dan tiba di rumah tidur kejap, kemudian pergi kerja...hah...motif...badan penat tapi seronok...saya suka balik kluang...

Nanti akan diceritakan anggota baru sepanjang penggembaraan di Kluang...siapa yang follow twitterku mungkin dah tahu... ;P~

Yay! minggu ni balik kluang lagi....Bff...sian ko kerja lagi...motif???

22 ulasan:

hazlynda kushairi berkata...

babe, ade 1 lg tempat
ibu mertuaku. aku br nak hapdate
ttg tempat tu.
owner minat bangat ngan p. ramlee.
old skol gileee....
restoran die siap simpan sume khazah lame~

niki berkata...

huhuhu me and hubby went to kopi kluang the other day but it was closed! tension gilos!

Putri Ramlan berkata...

argh! i really love baju kurung u tu! cantik banget nih! :D

i kagum gila tgk family u kot.. smpi ramai2 12 tix pi tgk wyg ye? mesti full house satu row. :P

Fathiyah berkata...

raya sakan nih =) hehe
best ke twitter? mcm jakun skit kte nih.haha.nak try,tp kalo jd addict cm mn tuh.hehe.kopi kluang station kat tempat ori lg best?bila nak pi try nih?penuh gilak org.ramai.

Tanpa Nama berkata...

waaa..bahagianya hidup..let celebrate life kan..hehe

ksha2

Riena berkata...

best sunggil aidiladha anda anil... sampaikan org pembancuh teh tu pon ada juga dalam blog nih!! dasyattt

AmyMizzunderstood berkata...

the real kluang station!best!penah nampak pic pre wedding kat sini..tantek!

goblogbyfarah berkata...

kenapa aidiladha saya tidak meriah begini??????


yup the real kluang station!!!

achmal berkata...

hahaha nil dapat gak serbu railway station. aku kalau pg sini memang nasik lemak tu 2 mee grg 2 roti lagi telur sengah masak lagi. macam org kebulur okeh! ahahha

Kluang da upgrade da nil :)

Suzie berkata...

anil,yg branch tu mmg bkn original kluang rail coffee (KRC) sbb tu rasa dia never sama dgn yg asli.pernah tanya kat pekerja situ dulu.....dia guna nama kluang jek sbb KRC tu dah popular,org dari kl sanggup dtg nak mkn kat situ (i la tu..hehe..)

dialicious berkata...

rajinnye bertwitter2..huhu..diah x canggih la..hehe..owh adik awak comel rmbt gitu!heheh

sweet cravings berkata...

anil, mira selalu je teruja dgn outlet kluang station sbb tak pernah pg kat the kluang itself. sekarang, kitorang nak try g sana jugak! hehe

nurul aziyana berkata...

aaarrrgh tensen tgk kluang railway station tu...huhuhu maafkan yana anil tp yana jeles ok..nk jugk roti n kopi tuhhh..yana jugk addict ngn tmpat tumenusuk kalbu aroma kopinya

Sabsabby berkata...

ohh it seems that u had a good holiday..hehehe..

wah i tak pernah tahu ada original kluang st..maybe 1 day kena try lah...

FYR berkata...

sangat chomel la awak n family...sukaaaa!! ;P

p/s: card dah dpt?

KAK RAINBOW berkata...

meriahnyer raya haji anil dan family

anil lutaze berkata...

~bet--siyess ..kt ne??? adakah tjg puteri mont kiara?

~niki--awak pg kluang ke or branches? kopi dia terbekk...wpon sya x minom kopi..hehe

~pu3--tu dress vintage saya alter jd bju kurong moden..hehe

x dpt satu row..3 row..hak

~fathiyah--try lah twitter...dia 24 jam yg bes..donlod lah thru phone..
aah ramai giler...kena beratur n take turn..ciss

~kak sha--haah...saya setuju!!

~riena--hahaha..saya tnggu dia bancuh teh..tp x bancuh2...hampeh

~amy--haah...unik n marbeles..x pre wed pon still cnthek

~farah--aidilfitri still meriah kan?

~mal--tu kalau pg pagi2...dptlah sumer yg ko sebut..kalau setakat sampai sekitar 10 lbh...haram jadah nk nmpk pembungkus pon..

anil lutaze berkata...

~suzie--woww...u prnh pg sne lah yer...tahniah...aah..franchise lah kan namanya kalau gitu...so x bess..

~diah--xpe..abah saya yg x canggih pon kami dh racon suh main twitter...haha..lgkan diah yg sbnrnye berteknologi ni..donlod gune hp pon ok...

~myra--x jaoh nk pi...at least bila org sembg..u dh prnh pi outlet yg asli dn sdpp tu...hehe

~yana--dah prnh pi kan yana...addict right???hehe

~sabby--one day u lalu kluang..u must try...hak

~nat--for sure dear..mailed u!

Nariko berkata...

alolo.. comelnya bertelekung tu. nmpk suci murni je muka u.
hihi.. kluang station ni i have to go 1 day, dok dengaq org lain pompang2, ceq nak pi gak.

shapattnson berkata...

alamakk nampak anil i dah tersalah comment hahaha binggong ..bole plak kat ader sorg blogger aduh sabo jerk..aper pon nampak activity you kat kluang sangatlah best nampak kluang rail station tue nak sangat pegi sana ..lapar la sangat2 nak pekena nasi lemaknyer hehehehe...best juga aktiviti u ouls layan bowling and 2012 ..kalau saya rela tgk twilight saga coz diriku adalah ahli twilighter..hehehehe ...selamat hari raya aidiladha ..

anil lutaze berkata...

~nariko---haha...org dah balik tanggal...i msih bertelekong lg...haha...
yupe u kena pg sana...kalau lalu..bleh singgah

~sha--what...adoi...haha...nnti i kena banned..hehe...alamak....saya pon ahli twilight n kakak saya lg fanatic..sbb die dah katam semua novelnya...msalahnyee...adakah mereke sumer ahli twilighter kan...sendiri mao ingt...hahaha

FRSR berkata...

hi Anil
tu adik u haziiiiqqqqqq,kan?
hehe!
i org kluang gak,nenek i ler..dlu kecik2 duk ngan die kt tmn lambak
slalu dari kecik2 g kluang station tu,mmg d best~