Ahad, 15 November 2009

Majlis pernikahan yuyu & Ekal

Kami nak bernikah sekali lagi?? ouh tidak...hehehe
okeh..lupakan kemengarutan...fokus kepada topik utama...Aku bercuti hampir seminggu daripada menatap blog..Kawan-kawan pun aku tak berkesempatan nak kumen. Apadaa aku ni.. Aku tak berani berjanji tapi insyallah..aku tidak akan mengabaikan blog ini sebaik mungkin (cross fingers)..aha

Kawan baikku yuyu@azney telah selamat diijabkabulkan dengan jejaka pilihan hati sejak bertahun-tahun dahulu iaitu Ekal@haikal . Titik pertemuan agak menggelikan hati. Meskipun belajar di Shah Alam..tetapi bertemu jodoh juga dengan orang sebandar..iaitu Ipoh..Lokasi bertemu di dalam bas ipoh-S.alam (perak roadway kot) beberapa tahun dahulu.. ate..senang lah kirenya... majlis pun berlangsung dalam minggu yang sama. Tak perlu ambil cuti lama2..

Entri ini adalah sekitar majlis pernikahan beliau iaitu 6nov yang serentak dengan majlis harijadiku tempoh hari.. (kalau sambut anniversary jangan lupa pos kek ke rumahku sekali k)..
Lokasi: Pasir Putih, Busana: Dzul de classique Mekap: ipoh (aku lupa nak tanya) Bunga tangan: ehem (aku).. Pelamin: ipoh (juga lupa nak tanya jua) gubahan bunga: pergi hantar orang gubah


Bukan...bukan...orang sekeliling tengok je...kami bukan pengantin yang nak kawin ni...


Haa..ini dia pengantinnya


Sekali lafaz



Aku sempat bertepok tangan ketika yuyu sah sebagai isteri...haha...


With our guest from Brunei... my family's friend


Selamat dikendong balik ke rumah sebagai isteri


Hantaran dilakukan sendiri oleh pengantin...adus...aku pun tak segigih ini dulu



Sarung cincin tunang dahulu


Selamat...jangan bangkang cakap suami ye yuyu....hahaha


Penyerahan mas kahwin oleh suami (tema beliau warna biru walaupun nmpak macam tiffany)


4 dari kami dah kahwin, 3 more to go (bilalah tu~)


Lelaki2 nakal...


Huru hara di pelaminan


Bersama ibu yuyu...terharu ke apo ko?



Acara selingan ;P~



Siblings perempuan..2 dah kahwin tinggal 1 lagi


Tak boleh celen gubahan bunga cantik itu..dan juga pengantin..



Salah arah lah kal



Ehem2..agak susah sebenarnya mahu gubah bunga ini...dan yang peliknya, sampai kini aku tak tahu apakah nama bunga ini. Setiap kali aku dengar mamak bangla floristika tu sebut aku akan telan air liur sambil korek2 telinga...'ha?...apa?..ok forget it'


Pengantin baru


Pengantin lama



Majlis berlaku asar dan tamat sekitar maghrib...akan bersambung untuk majlis resepsi pula...Doakan aku membuat entri itu dengan secepat mungkin k.

20 ulasan:

aNiSr 97 berkata...

Puan Shanel, bunge tu namenye Sweet Williams ;p saya sangat menyukainya~ ~hik~hik~ dapat adiah tak? ngeee~

shapattnson berkata...

woohoo wedding planner wanna be ..nanti i kawin bole yea buat my bunga tangan ..hihihikss ..tapi wedding your fren sangatlah cantik saya tak mampu seperti dia mungkin ..argh!!! tinggal sebulan lagi wedding OMG!!! rumah tetap selamba tegar wuaaa ...!!!beb baju sanding i tailor tu stuju nak buat gold hikss thankss anil u buat i jadi kuat!!!

Sher & Syed berkata...

Hi...nice wedding...the flower is also called barbatus (mix color sweet william)...

Sweet william selalunyer 1 colour jer...

Nariko berkata...

wah, nil.. pandai u gubah bunga. berbakat rupa nye cik kak ni. eh btw, i suka la ur hubby's sampin. so sweet

fana berkata...

hantaran dia mmg cntik...hurmhh.. bg idea tuk sy..

AmyMizzunderstood berkata...

pengantin lama tu yang mahal tuu..ahahahaha...puan anil saya nak tempah bunga tangan la wakakaka..larikkkk sorry anil saya gurau2 jek call awak ari tu!hihi

KAK RAINBOW berkata...

caiyok2x anil. rajin2 kan diri yeah buat entri. hehehe :)

Ana Lyana berkata...

cantik yuyu....
anil pun cantek..(bukan bodek ye, siyesly)

ana comel je,,hakhakhakhak..(merujuk kpda perut..)

Atiqah Adnan berkata...

bestnyee..
tahniah buat yuyu hee~

Tanpa Nama berkata...

hy anil..
i'm i of ur silent reader..reading ur blog dah jadi kebiasaan hari2 tau..sgtlah fun..i just nak tanya..ur reception outfit from rumah kebaya tu berapa harga sewanya ye?
thanx..

anil lutaze berkata...

~anis--ouh sonang yo..apsl mamat bangla kt kedai bunga tu berbelit lidah nak menyebot shgga aku mmg sukar nak mengerti..hak..saya poslaji adiah awak

~sha--xdklah smpai WP..just tulun ape yg ptot je..hehe..er...wed kwn saya ni simple je lah wak...awak bleh gak cmtu..greattt!!! awak dpt ur gold wedding dress..awak berhak utknya sha

~sher--ouh kisah..nnti saya nak ajar mamak bangla tu sebot dgn betol.

~nariko--sket2 je..hak..samping tu...my father byk..n jual also a few...kalau nk boleh je..murah sket dr hrga jakel yg sgt ridic..

~farhanna--sila2..farhanna gold juga ye?

~amy--eleleelelelelele....mmg tauu...die nye bunga tgn maha cnthek...hihi...ala amy..saya mmg suka dikenakan...hahaha...

~nurul--sdg cuba sedaya upaya...hehe(yeyeol je)

anil lutaze berkata...

~ana--semuanya menyenangkan..hahaha

~tiqah--ouh dia pasti boleh mnjwb terimakasih...hehe

~tnpa nama--hi..saya x update hri2..jgn bce hri2 tau..hehe..just kidding..
ouh..saya tempah baju tu...with lelaki juga...kalau nak sewa..sewa dgn saya je la..saya bg hrga spesial..

Jehan Najib berkata...

wah.. tgk gambar org nikah. serta merta plak rindu zaman2 nikah 3 bln yg lepas. hahahaah~

xeea berkata...

ewah ewah
kemain lagi si pengantin lama tu posing atas pelamin, ye!

neway, congratz to yuy & ekal!
selamat datang ke kelab! :)

hazlynda kushairi berkata...

ajnie begitu tabah n tekun.
sweet cje dorang due tuh.
puan anelan, nanti aku pon nak bunge gitu leh? ngeeee~

Fathiyah berkata...

anil,hand bouquet kawan awak sama dgn hand bouquet kte ms kawen dlu =) ssh ye nak buat bunga tgn nih?kte dlu ada org buat kan.mmg talent la sapa dpt buat bunga yg mcm nih.salute =)
awak,ada kwn kte had bad experience dgn dzul la.bj awak & yuyu cantik.from dzul gak kan.

aShEMaSt berkata...

wahh yuyu sangat comel...terasa kemeriahannya..huhuhu..n tak sabar nak tunggu nenah n viviana nayer turn lak!! ahaks!! nanti ley a panggey anil watkan untuk sya..tahun bila tue belom tentu lg..huhuhuhu~

dialicious berkata...

its barbatus!!same type of handbouquet w my bestfren's nikah last week.cantikla anil buat..sebijik mcm rasswedding buat aritu..cuma dorg tambah eustoma sket2..yg mcm rose tu..nice job!

@reLoG berkata...

Salam..
Hye kak..
nk tnye akak tau tak kat mane tmpat andaman di melaka yg servis dia ok n cantik?

cuz ada tbaca kat satu blog akak komen yg akak ada tau satu andaman yg lawa..

if memg ada..akak bleh bgtau tak kat mane?

ni blog kt www.mydealovamemory85.blogspot.com

anil lutaze berkata...

~jehan--saya pon...weee

~xeea--saje nk test power..hahaha

~bet--boleh2...dgn senang hati

~fathiyah--aahlah sama...tp awaknye cnthek..ada daun besar tu...dan heyyy...mjlis kwhwen awak sgt cnthek dan lovely...orgnya juga..

~k.sema--waaa...biarpon jaoh tp rasa sbb dkt sbb internet ni kan...sihat ke? ahahaha...boleh aje...pos laju leh..hehe...bila nak blik kl blik? eceh...bru brp ari tgglkn kl

~diah--ouh..hehee...haroslah rassnyeakan cmpor2 dgn bunga lain...sbb mrk sgt kretip..saya cap ayam je...hehehe