Isnin, 9 November 2009

Harijadi dan kesahnya

Minggu yang hectic baru saja berlalu. Puas, gembira, seronok..semuanya yang baik2 belaka. Yuyu@azney tlh pun selamat bergelar isteri kepada haikal..Alhamdulillah...

juga...

Terima kasih semua diatas semua ucapan harijadi. Aku amat menghargainya.. Terharu pun ada..

Khamis lalu, pulang dari kerja, memang aku bercadang mahu singgah di rumah keluarga di Cheras kerana sudah lama tidak berbuat demikian. Tapi aku perasan suami berperangai pelik. Tapi ah..biarlah.

Tetapi kepelikan itu menjadi2..dan aku agak ada seprais mungkin.. Setibanya di rumah keluargaku, jam hanya melintas ke angka 11.55 rasanya. Konon aku kira ada seprais berikutan suamiku berperangai pelik kan. Tapi hampa bila ku buka pintu rumah..semua orang seperti biasa seperti tiada yang berlaku. Abah dan mak didepan tv, adik ku tergedik2 di depan pintu.

Aku pun ke ruang tamu dan berbual seperti biasa. Tiba-tiba aku terdengar suara seseorang. Rupa2nya kakak dan mak sedang menyanyi sambil kek di tangan dan keluar dari dapur...Hohohoho....aku tercepat sampai rupa2nya..hehhehe..dan aku memang pelik kerana ternampak kakak ku...pandai dia menyorok...

Namun, aku bising2...mana kamera? ala...ambillah gambar...(ada ke patut aku yang memerintah)..haha

Sebab semua dok leka ingin cover2 seprais...itulah jadinya...

Akhirnya upacara tiup lilin dilakukan semula...' Permaisuri penat lah asyik kena ulang tayang tiup lilin ni' hehehehe


Sajian hebat dari ibu...sehingga kini mak tak pernah miss menghasilkan pulut kuning setiap kali harijadi setiap tahun...i lebiu ibu


Tiup lilin kali kedua dan secara rasmi


Aphal adik aku kat belakang tu?


Angka tercatit pada kek tak sama bilangan dengan lilin..ahak...i perasan muda lah...


Our family's friend from brunei, Asyraff sibuk mahu overshadow besday girl ok




Terimas kak wati untuk baju comel itu....


Ibu...untuk kain kapas...saya suka ....lawaaaaa....


Yang ini aku bengang pasal adik aku tak mahu dedahkan lagi hadiahnya..ini hadiah palsu ok!!


dan rupa2nya adik beruang besar ini...


saiz dia lebih besar dari aku ok...posak aku cuba memeluknya...

***adik aku ingat aku kakaknya yang dahulu agaknya...sewel dan bujang...sebab tu dia masih boleh beri aku adik beruang ni...tapi hakikatnya kakak dia ni sudah menjadi isteri orang dan tidaklah patut memeluk adik beruang ini ketika tidur..maka..tempatnya adalah di sofa saja ya.



Ok...dan...tak jangka sekali lagi...pada hari nikah Yuyu di ipoh.. serentak lah pula kan......ahak... aku memang tak minta atau duga yang akan ada seprais kedua ke? alahai...kenapalah aku rasa seperti ingin terbang tinggi2 hingga keluar dari planet (jeles lah kau burung)... Masa tu macam mahu pergi peluk suami...sebab tahu dialah dalang puncanya...hehehe...sibuk loghat2 kepoh berborak , tiba2 nampak staf restoran tersebut, india tua tak tua dok pegang kek berlilin...adoi...lagi ke??? aku siap berkata...'aik ..berapa banyak nak potong kek ni?' ade ke patut...haha..kemudian dengan tersengih-sengih kera...ehehehe...tiup itu lilin....
Makasih kawan-kawan...bila masa mereka beli kek pun aku tak tahu..dan aku boleh tanya soalan cerdik 'er...Johnny ni ada jual kek sendiri ke?' ....suami boleh kata 'aah' ....pastu diorang pakat gelak...
kemudian aku buang pelekat di pisau pun aku masih tak sedar ia bukan dari restoran tersebut...sehinggalah, ketika mahu pulang...staff itu bawak keluar kotak untuk dibungkus...suami boleh kata ..'alamak kantoi'....ohh alaaa....Secret recipe rupanya....tiba2 terfikir..bukan aku buka ke pelekat dia dekat pisau tadi??? huh...makcik lem tul aku ni....



Inilah moment dimana aku sedang buka pelekat secret recipe tu...boleh tak sedar


Iloike...dapat 2 kek pada hari sama...


kawan-kawan yang pandai menipuku...


suka....buat selalu2 boleh??? krkkk....


Senah dah kebulur...kau tak boleh sorokkan nafsu mu itu


Kek ini sedap sungguh...siyes tak tipu....mahu risik apakah namanya...tapi kena sisat dahulu...siapa tuan pembeli...


Mulut aku pecah kang gamaknyaaa


Heart anda2


.........

................................





.................................................


...................................................................



.....................


............................


....................


.................................


.........................................................................


..

..................




.............


dan suami memahami kehendak daku yang memerlukan telefon bimbit baru...

tapi ouhh...tidak ku pinta hadiah yang ini...



erkkkk*****

dan untuk beberap hari kebelakangan ini...aku seperti dalam dunia lain (kata mereka) hik!

Terima kasih Darl!!!!

33 ulasan:

RiNa berkata...

hepi birthday anil.. =)

aNnAsUeJiE berkata...

hi~
terbloghopping ke sini. rupanya kite pegi wedding org yg sama.
azney tu officemate my husband & megat pulak cousin my husband. & kebetulan officemate u, jannah & jarjar & azhar[orkibal] tu member saya. patut mcm penah tgk. what a small worldkan? ;)

Sha Pattinson berkata...

OMG ..!!! blackberry ..my fav bertuahnyer badan!!!! your hubby sangatlah seorg yg understanding hehehe dan juga sporting ..happy birthday okay ..so next year punya birthday apa plak hadiahnyer ..ehehehe ...jaga elok2 yea ..sweet!!!! so aper crita iphone tu??

~*sofiah shahuddin*~ berkata...

wee bestnye dpt blackberry. habis tu iphone tu mmg tak mau ke? nway hepy birthday anil yg lawa..;)

anil lutaze berkata...

~rina--thanks ya

~annasuejie--hai...mmg saya ingt akak..aritu pon saya ada dokong anak akak...comel dan sangat baik...gerammm...tulah megat ada kata suami akak sepupu dia n collegue dia...mmg kecil dunia..hehehe..ler..janah, jaja n orkibal juga kwn akak..mmg btol2 small world...

~sha--thanks sha...itulah..x sangka jugak..hakk..next year x tau lg..ada cadangan??hahaha...i phone bungkos msok lemari...hehehe

~sofiah--oo..iphone tu buat mse ni msok stor bliklah...hehe..thanks 4 d wish

honey budak bucuk:) berkata...

wah..
romantiknya..
dpt blackberry lg tuh..
hihihihi..
nway,,happy belated besday ya!

ami schaheera berkata...

beshnya hadiah dr Zam! hehe anil semakin rajin la bertwitterberry ye? :)))

NURUL berkata...

wow bestnya hadiah tu :)

[ Hanie ] berkata...

hee so sweetlah :D
I loike surprise2 gini hehe.
dan hadiah yg menawan kalbu :)

Riena berkata...

anill.. blackberry.. i sukaa... ur so lucky.. happy besday to u anill...

kelipkelipchumel berkata...

waaahh..so sweet bebeh..dpt 2 kek birthday..yummy!!!
yg bestnya tiap kali ur birthday ur mom wat pulut kuning.shedapnya..i like pulut kuning gk..

littlephia berkata...

besnyerr.... mmg klu ada BB. tak hirau keliling dah..

:P~~~


**hapi birthday sweetie :)

Dee berkata...

That seriously caught you off-guarded la babe!

N u gotten a blackberry on top of that?!

Cool shit i tell ya. *cemburu*

Lucky u. =)

Happy birthday babe!

syanaim berkata...

::betsnyer anil dapat hadiah blackberry..ayark..leh x minta kat my fiancee nanti..huhu..untk hantaran..btw happy for u anil::

aShEMaSt berkata...

huhuhu~beshnye kamu..disambut meriah oleh senah + viviana+ kengkawan lain..pasti gamat!! lepas nie ngadap BB jer la..internet dihujung jari!! besh!:)

sitijamilahazmi berkata...

ya ampunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn dapat bebe yg gorjes!u sooo luckayyy bebeh!

atiQah adNan berkata...

wah...bestnyee birthday celebration anil.. hee~ dapat hadiah best sangat semuanyee... ^__^

nurul aziyana berkata...

happy birthday anil..moga lebih ceria dgn bakal ank nnt..hehehe..bilakah itu

ungu violet berkata...

auw comelnya teddy bear!besar gilaaa!

bb, lucky you! :)

farhanna berkata...

happy besday...

Nariko berkata...

eh u dah tembam sikit la, but u look so cute. tetibe terasa nak pulut kuning.. :S

Rumah Kebaya berkata...

happy b'day anil..
wish u all the best ;)

Putri Ramlan berkata...

whattt?! so sorry for the lateness wish!!

HAPPY BIRTHDAY, Anil!! :D

dialicious berkata...

igtkan diah sorg je dh tembam ;p
wah..bestnye kek tu..choc cheese cake kan?blueberry tu pun nampak sedappppppp..haha

dialicious berkata...

igtkan diah sorg je dh tembam ;p
wah..bestnye kek tu..choc cheese cake kan?blueberry tu pun nampak sedappppppp..haha

honeysour's blog berkata...

huhu..jeles ngan blackberry itu...
nak jugak...

erkk..kek tu ade lagi tak anil?hikhikhik

zielalala... berkata...

hepi besday anil..waa best gile dpt adiah tu..sy berangan je la gamaknye..hehe..

AmyMizzunderstood berkata...

yang bab blackberry tu sangat teruja!!bertuah anil!

tentang dhila... berkata...

anil...kek itu menggiurkan la..bestnye dpt blackberry

BuTtErFlyInFraMe berkata...

seronok sgt la gamaknye tu ye..sampai tak sedar plekat secret recipe kat pisau..ehehehe..

wahhhh indahnya dunia...dapt blackberry!! mau itu mau itu...

Fifi Amkhaiz berkata...

sadappnyee pulut kuning sayam...my fav! blackbewwy pun sadap! yummmss ;p

jarjar berkata...

happy bday jugak :)

sbenarnye nak cakap lawa meja kaca tuh..kat mana beli yeh?

hehe.

anil lutaze berkata...

terima kaseh semuanyaa....

jarjar--tah..adik saya punya meja kaca tu