Khamis, 24 September 2009

Menjelang dan pagi lebaran




Pertama kali menyambut lebaran sebagai isteri merupakan suatu pengalaman menarik..wuuhuu... Cuti yang tidak berapa banyak namun aku syukur daripada tak dapat cuti. Bermula Jumaat, semalam iaitu hari rabu aku telah pun kembali bekerja..Ok lah tu.

Jadual agak padat. Jika orang lain mungkin dalam cuti yang agak pendek, mereka akan pulang hanya di satu kampung. Tapi tidak bagi kami. Jarak dan masa bukan penghalang..

Hari Jumaat dimanfaatkan sepenuhnya untuk memenuhi apa yang tidak sempurna seperti tudung, ambil baju, dll...Kami hanya sampai di Melaka sekitar jam 5pagi lantas mengejutkan semua orang bangun sahur.... Peh...baru satu hari terlewat aku sudah terlepas agenda hebat seperti majlis berbuka puasa dengan aneka juadah daripada ibu aku. Waktu aku bersahur baru aku sedar..wooww...banyaknya lauk..dah tak macam sahur..

Selepas berbuka, kami akan bertolak balik ke Pasir Salak untuk meraikan hari raya pertama..
Tapi sebelum itu, perang mercun berlangsung ok!


Uikss..berani sungguh suami saya


Sonok tak terhingga


Mercun bunga api



meletup berwarna warni di udara..tapi aku tak pandai mahu capture.


Bergambar sakan sebelum pulang ke Perak


Kampungku syurgaku


Tiba di Perak jam 1 pagi dan keesokkannya...Yay!! menyambut hari raya di kampung suami!!
dan tragedi sungguh kerana baju lambat siap iaitu hari Jumaat dan apabila aku sarung pagi itu, rasa seperti tidak boleh bernafas... ketat di bahagian dada ya ampun.. Oleh kerana itu, tudung itu terpaksa aku letak brooch kerana ..butang memang tak boleh tercantum dah ..hasilnya aku seperti mak datin berlagak tua...Hahaha


Ibu dan bapa mertuaku


Kami pantang nampak kucing...almaklumlah pecinta kucing yang terhalang


Santapan seringkas yang mungkin apabila beraya kerana sudah kekenyangan membantai rendang di rumah.


Apa je lah aku ni


Kakak ipar dan ibu mertua


Ehem... ;P~
dan ah!! semasa berkahwin tak pakai songket, bila raya pula sibok dok pakai songket..Tapi saya suka..hadiah kahwin daripada Chef Zainal..tenunan tangan dan khas dibuat untuk saya... ;P~


Si kecil Adib


Dapat beraya di rumah Yuyu di Ipoh..



Rumah yuyu memang sangat terbuai-buai dek hiasan dalaman sangat bersesuaian dengan sesi bergambar kami... ;D



Mahu pulang ke tanah kelahiranku di Kluang esok pagi.. Walaupun 2 hari saja aku cuti kembali..

Dan akan kembali dengan entri raya seterusnya...

Dada

**OOps...ada hutang entri tribute to Ramadan bersama Sayam's


25 ulasan:

♥♥relyza♥♥ berkata...

selamat hari raya aidilfitri anil...
maaf zahir & batin

khaiza berkata...

cantik ye baju anil ngan suami..hehehe..selamat hari raya..

aurinh berkata...

anil - jeles tgk you pakai sama kaler with hubby..
tak kira - next year kena pakai sama kaler...

Sha Pattinson berkata...

selamat hari raya maaf zahir batin yeaa ..puan anil andai ada tesalah silap berkata-kata selama perkenalan kita ..semoga raya persahabatan kita akan berpanjangan hiks ...sama la kita cuti tak byk ..hanya amik 2 hari jer rabu dah keje ..and i like ur baju sangat cantik ..aduhh .. kaler dia menusup ke kalbu ...wah ada bunga api ..

misha.w berkata...

masak sedap2. jap lg aku nak gi beraye umah ko. hafifi raya sakan kan thn ni? huhuhuh

achmal berkata...

canteknye anil & suami sedondon :D
selamat hari raya maaf zahir batin!~

dialicious berkata...

selamat hari raya anil.mintak maaf utk segala kesilapan yer.wahhh..sgt cantik songket itu..jelesnyeeee!!the color suits u welll..meletop!

Putri Ramlan berkata...

yay! awak dah update ttg raya.. mesti lah best kan dpt beraya 1st time dgn suami.. saya ni pun terlebih excited sbb 1st time raya dgn fahmi.. :P

btw, tudung siti awak cantik.. saya punya kaler hitam n as usual.. u're always gorgeous in anything that u're wearing! :D

p.s. saya teringin nak beraya kat Perak tp takpe. thn dpn masih ada. hehe.

take care. xx

hidden.wing berkata...

waaa..lawa giler color baju *wink*

songket tu pun sgt cantik! dapat feeling pengantin kejap hehe

astalavista berkata...

selamat hari raya sis anil

Fifi Amkhaiz berkata...

samat ari raye sayam!

ehem shadeq, aku tak la beraya sakan mana tahun ni. cuma jhr-penang tu agak meletihkan huhuhu ;p ko rasa la thn depan ye...

shanel, bila sesi raya with sayams plak? nak karoke lagiiii ;p

[ Hanie ] berkata...

auw...kaler yg sgt cantek. boleh adi inspirasi utk tahun depan plak ni :D haaa bab tak muat pun, saya ade pengalaman yg sama...tp tang punggung! gagaga stress betul. nampak sgt badan telah berkembang dgn jayanya di sini sana huuu

Nariko berkata...

nil, selamat hari raya, those are cool raya pics! :)

anil lutaze berkata...

~relyza--selamat hari raya to u too...maaf zahir batin

~khaiza--thanks..selamat hari raya juga

~dytia--hik...nnti beli kain awal giler..msti suami awak pasrah sbb cnthek sedondon anda di pg raya nnti.

~sha--selamat hari raya to awak juga..saya pon mnta maaf jika ada menyinngung hati awak ke selama ini..aah..kita mntk seminggu...tp proceed 2 hari je..pasrah..n actually..saya x prnh pon ade bju kaler tu...jd suka aje..

~shadeq--bile jp lg tu??

~mal--ouh terima kaseh wahai mal...selamat hari raya.. maaf zahir batin

~diah--selamat ari raya too..awak so far blom ade silap kt saya pon...hehehe...ouh..wee...songket kahwen awak lg meletops...

anil lutaze berkata...

WLT--hahaha...i pon terfeeling juak ;P~

~astalavista--selamat hari raya jua utk awak

~hafifi--dia lagi jaoh beb...amik ko kedah..hahah..terdekat aku la er..hik..ayat bikin shadeq panas...

~hanie--sila2...saya pon x png pakai kaler tu sbanrnye..sbb x byk bju kaler ijo...hehe..yeke hanie...tang punggung? sgt susah nk duduk kan..ntahler..kena alter blik bju tu ..sbb mmg x selesa..

~nariko--thanks dear..slamat hari raya to u too... ;D

honeysour's blog berkata...

cantiknye anil...
ptg raya pertama tu kalau tak silap, terserempak dgn en.dd kat depan rumah kat pasir salak nun..
mase tu nak dekat maghrib dah...
rase macam nak terjah je rumah mertua anil tu, tapi pk2 sebab dah nak maghrib kan..
...
kalau tak mesti dapat jumpa anil..

ungu violet berkata...

cantiknya baju rayaaaaa!!!!
songket lagi uuuuu :D

Riena berkata...

cantik anil baju raya awal...
suka tdung ct tu...
Selamat Hari Raya to Awak Diah..
eheheh

KelipKelipChumel berkata...

slamat ari raya anil..sgt cantek kaler baju songket kamu itu...sedondon lg...suweettt...

littlephia berkata...

nil... sume picas stok amik gambar tahan napas... hahahaha. tu la makan byk lagik!

thanks datang rumah. sempat jugak erk walau tertinggal keretapi :P~

selamat hari rayaaaa!!!!

AmyMizzunderstood berkata...

selamat hari rayaa!yihaa nice pic!

atiQah adNan berkata...

anil.. itu kaler hijau petronas!!
sangat suke kaler tu ye...
cantik anil pakai sedondon ngan hubby.. suke sangat.. heheh
tiqah nanti bertandang kaler hijau petronas laa mmg suke kaler ni.. waaa.. baju anil begitu memberi inspirasi niehh!! hhee

selamat hari raya anil! ampun dan maaf tau,.. walau tak dapat berjabat tangan harap maaf sesame kita ye..:D
nanti kalau buat rumah terbukak jemput eaa.. *tak malu je*

farhanna berkata...

selamat hr raya anil... maaf zahir batin.. sorry lmbt wish.. sgt la bz lately~

susudalambotol berkata...

igt tadi awak dah mula berjinak2 pakai tudung ala-ala dato' siti :D

anil lutaze berkata...

~ana--uiks..kami ptg ke mlm xde kt pasir salak..kami pg ipoh..ana silap tgk org kot... ;P~

~farah--pemberian org farah..saya pon pakai jek..

~riena--ouh..thanks awak

~bayu--nnti ko dah kawen pon sedondon jgk..hik

~amy--pandai je..mne ade thn napas ;P~

~amy--selamat hari raya too...thanks..

~tiqah--wa...awak sanding pakai kaler hijau petronas ke..melets gitu

~farahanna--its ok bebeh..selamt hari raya tooo

~hidd--err..x de lah..raya pertama saya dah biasa pakai tudung..kali ni selendang ajolah