Jumaat, 11 September 2009

Dari maghrib ke subuh

Maaf...aku bukan tiada topik lain.. Tetapi di bulan Ramadan ni...ini sahajalah aktiviti yang sering ku lakukan...oopsss....kantoi... aku suka sembahyang terawih sebenarnya.. ;P~

Hujung minggu hari tu, aku dan rakan-rakan baik juga kembar sejak belajar dahulu ingin berbuka bersama di samping meraikan harijadi dua sahabatku iaitu Yuyu dan Nenah..
Lokasi di Bora Ombak. Keadaan memang riuh dan tidak terkawal..Hehee...lagi-lagi bila ada sahabatku si Viviana dan nenah..Hadoi...

Nak dijadikan cerita bila penyanyi Bora Ombak itu membuat kejutan dengan menyanyi lagu harijadi dan semua orang tertanya-tanya dimanakah individu yang diraikan....tup2..beliau ke meja kami...dan menuju ke yuyu yang betul-betul disebelahku...Semua pun bertepuk tangan dan menyanyi bersama. Masalahnya ialah..yang diraikan adalah 2 orang tetapi Nenah 'missing in action' dan yang membuat aku serba salah...akulah penyebab kehilangan beliau.. Aku suruh dia ambil cucur udang...wahaahhaha.... 'Mana aku nak tahu masa tiup lilin sudah tiba'... dan rupanya beliau sesat di Bora Ombak yang tidak berapa besar itu kerana cari lokasi penggorengan cucur udang..haha...
Akhirnya bila sampai dengan cucur udangnya...kami semua menyanyi kembali..tapi dia bilang 'kejadahnya nyanyi kat aku' dan buat muka bodoh sambil ke kerusinya dan nak menikmati cucur udang panas itu...ceh....kami terus tarik dia...sebab lilin tak mahu hidup2 akibat angin kipas terlampau kuat...Tapi nasiblah...pura2 tiup seolah2 api lilin tu ada...hehehe...

dan yang kelakarnya...Haduh... nota di kek itu betul-betul membuatkan semua pecah perut...Kerana ia ditujukan kepada Yuyu oleh Ekal si kekaseh. Tapi cuba baca betul2..




Tak ke haru?????Hahahahahaha...dahlah mahu kahwin bulan 11 ni... Kata yuyu..ceh...cancel!!! Ade ke...setelah bertahun2 bercinta... ajak kawan ja....wahuahuahuahua...

Kesimpulannya, pembuat kek tu yang salah tulis...Konon si Ekal, nak tunjuk romantik, nak ajak kawen..sudah2...ajak kawan!!! bahahahahaha...


Hingga saat nak tiup pun, Megat si pengantin baru masih tak berputus asa mahu menyalakan api lilin.


Potong sajalah labu..


Besday girl menyuap besday girl


Inilah dia si Ekal dan yuyu...Bakal pengantin
tapi dah cancel sebab ekal ajak kawan je...haaha



Meja kami seramai 15 orang


Mak orang, isteri orang, tunang orang, anak orang..semua ada


Kegedikan pasti berlaku...


Mereka bukan team EPL


Sebenarnya, tujuan utama kerana terdapat Vespa di belakang kami tu, tapi pasrah je lah kan


Aku tak tahu apa yang berlaku sebenarnya..


Mahu berangkat sudey...tapi ke destinasi seterusnya...


Jeng...jeng..ke rumah kakak Megat dan Shahila si pengantin baru... tak jauh..lokasi hanya di Ampang sahaja....Mempunyai tujuan tertentu sebenarnya....


Pedajal yuyu yang takut kucing


Cuba mohon untuk buat anak angkat...tapi macam tak lulus..


Haaa....inilah tujuan dan matlamat...Menggelitis lah semua orang...melalak dan memekak di bulan Ramadan...ish...ish...ish...


Akibat teruja dengan dinding rama-rama hasil kreativiti mereka si pengantin baru...


Destinasi seterusnyaaaaa.....lagi jeng...jeng...jeng.......

Pada jam 1 pagi

Setelah beramai-ramai melepak di ruang tamu sambil menonton video dan album kahwinku....


Rumah saya....dan skip ruang tamu...
masak sahur pada jam 3 pagi....




Siap!!!


Sabar ye anak-anak
Menu-Nasi goreng kampong bodoh je...



Semua kelaporan...wpon tak sebenarnya...sebab dah melantak waktu berbuka



Uhhhh...rombongan mahu pulang sambil bawa pulang hadiah pintu dari kami....


Daaaa...tinggallahh


pada tepat jam 5 pagi....


Ouhhh...aktiviti yang sangat penat...Marathon 3 lokasi....gambar-gambar tidak terkawal tidak dapat disertakan kerana tergolong dalam 18PL...hahaha

Aku terus pengsan dan malangnya, jam 9 sudah bangun kerana kena kerja di hari Ahad...Ah!! seperti tak biasa pula...

Kena repeat lagi ni!!!

19 ulasan:

Fifi Amkhaiz berkata...

cepatt cari resepi sedap2 tau sayam! ;p

cant wait!!!! =)

sitijamilahazmi berkata...

woh anil!ossum sungguh aktiviti2 di bulan puasa.hey hey,nasi goreng kampong bodoh itu nampak lazat ok!sempat lg goreng nasi tak tahan btol! ;D

hazlynda kushairi berkata...

sonok tgk bersama
sahabat2 geng perak ek?
MERIAH.................!!!

fukusilly berkata...

hehehhe!cam bes je la!nenah ngan kak dayu hapy born day ha!heheh

littlephia berkata...

baca pun udah penat.... :P~

sangat berdedikasi kamu. hehe

achmal berkata...

gila ah marathon 3 lokasi.
kalau aku sudeh pengsan kekenyangan ahhahah~
tapi mcm sedap aje nasi grg kampung tuh hehehe~ berbakat puan anil kite nih

Shikin Hambali berkata...

bestnya, u good mustve really had a good time!
coms gils kucs tu!!!!
and your pants! *choke*

marryme berkata...

bestnya lepak2! i was supposed to go out with my frens last nite too bt had to cancel my plan sbb pegi KLIA hantar hubby's cousin pegi further study. missed the fun.. sigh :(

ami schaheera berkata...

wahh meriahnya! hehehehe, rambut awak makin panjang eh anil? tapi semakin lawa pulak ngeeeee :D

xeea berkata...

mak oiii
tak tido tuh!

neway, pasni mesti awk buat open house raya pulak, kan? gigih laa memasak. huu

Sha Pattinson berkata...

sangat seronok tgk gambar2 puan anil ..wahh nanti nak rasanla nasi goreng kampung air tangan puan anil ..bile la nak jemput nih ....

anak angkat anda sangatla comel ..!

ungu violet berkata...

perghhhh..meriah meriahhhh!!!haha..

NURUL berkata...

laratnyer kamu anil. kalu nurul lah dah tak larat kalu dh masuk tgh mlm. tp seronok laaa kan sesekali berhuhahuha bersama geng sekepala kan?

Riena berkata...

wah bestnyaaaa surprise party...
aktiviti dibulan ramadhan... terawih jgn tinggal okkk

nanonano berkata...

mesti keras je perot gelak mlm tu eyhh..huhuhuh..
mcm2, :p

[ Hanie ] berkata...

wah wah, meriah.
ehh ehhhh sgt comel la rama2 di dinding itu...hee mmg kreatif!

honeysour's blog berkata...

huhu..giler arhh...sampai kul 5 pagi tu berjimba...hikhik

Anil Lutaze berkata...

~hafifi---setelah mcm2 perubahan...fenin

~sitijamilah--hehe...kena smpatkan..nnti diorg bising kata tuan rumah x bg mkn..

~linda bet--aah...mostly n mmg from perak pong...

~farah--cam je lah er...hahaha

~amy--uits..penat baca ke? tu sikit dn pendek je tu...

~mal--ala..x brbkt sgt...dgn diselia shahila..

~cikin--mmg kucin tu hamper diculik...ouh pants koyak rabak..haha

~dell--xpe..suami diutamakan.. eceh

~ami--ala..x de lawa mana..gedikkan je..

Anil Lutaze berkata...

~xeea--ouh...tulah yg rkn2 menuntut...open house raya plak...mati dakuuu...hehehe

~sha--bkn saya sorg yg msk nasi goreng tu..brsama rkn2..tp nk rasa ir tgn saya..meh raya rumah k...dtg ngn tunang tau

~farah--haha...onar mmg suka dilakukan oleh teman2

~nurul--itulah...sesekali..

~riena--terawih tu yg parah tu...hahaha

~nana--keras..hahah...besnye perkataan tu...

~hanie--aah...dah laki bini tu designer..pasrah je..hehe

~ana--sesekali mmg boleh jd gila...selalu boleh mati...