Selasa, 2 Jun 2009

Angan-angan


18 hari lagi bakal bertukar status..Namun, buat masa kini, aku tak berapa memikirkan seperti orang lain fikir, berdebar-debar nak jadi isteri orang, teruja, gelabah, fikir bagaimana mahu jadi isteri nanti..dan lain-lain lagi..tidak..aku belum cukup masa untuk itu...jahat kan aku?? ini oleh kerana....bermacam-macam perkara lagi yang belum selesai...aku seperti dah tak pandai senyum lagi.. Seperti semua benda bertimpa-timpa kena buat. Tangan aku ada satu. minta pertolongan saudara pun.. rasanya macam sikit-sikit saja bolehlah..kang pengsan pula mereka... Yang pasti... rasa macam tak cukup masa..dalam satu hari..kena buat macam-macam..kalau tangan ada sepuluh alangkah baiknya..

Dan aku tak tidur di bilik lagi..bahagian yang paling sedih.uhuk...aku tidur di ruang tamu dengan bermacam-macam benda yang aku terpaksa kerjakan..dah macam rumah kongsi indon agaknya..ahaha..nasib baik ada sofa kulit lembut bapaku...terima kasih abah...bila aku ngantuk..aku terus baring dan tertidur dengan tv terbuka..kalau aku terjaga..baru aku tutup...kemudian, aku tersedar seolah2 aku terkejot beruk bila aku sedar dah pagi..memang itulah rutin harian..Baru aku sedar alangkah beruntungnya jika orang ber adik beradik ramai...huh...

Okay..untuk terapi aku pada hari ini untuk mengubat duka lara... Aku mempunyai impian ketika hari nikah nanti, minggu depan akan ambil.. Aku harap itu kali terakhir aku akan pergi ke Dzul De Classique sebelum balik ke Melaka. Rasanya dah muak ke Kajang tu...Kak Ina kata..selagi tak mula majlis itu..ada saja nak dibuatnya..hak..

Dihari nikah..aku akan memakai selendang seperti di bawah ini..dan haruslah ia dari sumber inspirasi kahwinku sepanjang masa--Aliah..






Selendang tersebut daripada chiffon (agaknya lah), Mulanya mak kata jojet, tapi bila aku tunjukkan gambar tersebut di Alinas, mereka berkata itu Chiffon...maka aku ikutlah...Dari awal tahun sebenarnya aku sudah mulakan operasi mencari selendang itu..tapi hampa..memang tak ada. Di Alinas ada satu tapi pendek seperti di bawah ini.



dan ya...aku tak mahu...aku mahu panjang seperti ini..




Credit to Syahrin Aziz dan Fatihin.com

dan ia haruslah bersulam, mungkin letak sedikit manik..dan ouh.. sungguh polos..saya sungguh suka...Mak memang pening kerana selalu menemani aku mencari selendang ajaib itu kesana sini.. Akhirnya..aku buat keputusan harus tempah..kerana tahu tidak akan berjumpa jua..Lantas menghantarnya pada Kak ina dan eh...dia sungguh merasakan apa yang terbaik untuk aku. Pada waktu itu juga dia potong kain dan mengukur kepanjangannya padaku....Mula-mula memang panjang amat...tapi sebab aku pokok renek...maka..dipendekkan di bawah punggung..dan beliau ingin meletakkan bidding mutiara sedikit ..mengikut konsep pakaianku pada hari nikah itu...

Aku memilih selendang jenis begini kerana, baju ku bukan lah chiffon, aku menggunakan lace yang diberi incik dd ketika hantaran tunang dulu. Aku ketepikan soal citarasa, sebab ketika bertunang dahulu dah pakai chiffon, maka apa salahnya memakai kain pemberian beliau. hik.. Harap beliau suka...Oleh kerana lace itu amatlah jarang, dan aku tak pakai lining ok...(tak patut betul)...kerana takut Pak imam lari nanti..maka...selendang yang panjang itu akan menutupi seluruh bahagian atas badanku...Nah..taktik yang agak bernas (konon)...hak..


Semoga semuanya berjalan lancar seperti yang aku ingini..dan seperti biasa...aku tak suka mengharap yang terlalu indah dan cantik..Takut kecewa kalau tak jadi seperti yang sangat diberangankan itu....Harap aku, semoga ia menyenangkan dan aku boleh nampak molek ketika memakainya (walau dalam hati memang lah inginkan semua yang terbaik)...

24 ulasan:

Nariko berkata...

anil.. the selendang is really lovely. kalau u yg pakai sure cantek.. betol.. tak boleh nak mengharap sgt takut keciwa. I pulak menyerahkan bulat2 kat taylor i. hopefully everything turns out ok.

lg 2 weeks kan, omg.. cepat nyer!

Shikin Hambali berkata...

lovely...lovely...sila kawin cepat tak sabar...asal aku yang excited ni? pn anil? hehehhehehehheeheh

skang i blh panggil u cik puan ;)

awak adalah butterfly yg sedang keluar dr keponpon nyaaa...

Tanpa Nama berkata...

So dah jumpa selendang yang anil nak tu ek..cantik!

kaksha

Reena berkata...

Anil, cantik....semestinya kain chiffon klu mau polos. good luck tau..

farhanna berkata...

18 hr lg?? waaaa dah dekat... chayok!!

Ija1202 berkata...

sweet sgt...x sabar bak tengok anil yg pakai.. ;)

achmal berkata...

tak berdebar eh?
gaya penceritaan ko mcam kite tegolek2 buat degree show dulu agaknye. tapi lg teruk kot hihi~
bersemangat ANIL!!

oh selendang itu sgt camtik.
saye juge suke selendang seperti itu :D

sarah al -idrus berkata...

hee.x sabar nak tgk selendang tu dpakai nnti berape hari lg je kan.
im ur silent reader.link blog ni xpe kan

sweet cravings berkata...

anil, selendang idaman kamu tu sangat cantik & menarik!! seriously! can't wait to see you in that sort of shawl..! ;)

anil lutaze berkata...

~Nariko--yupe..hopefully lah..oho..2 weeks...disaster!!!

~cikin--haip..blom lgilah...cikin...sikit hr lg bru i pos kad k..kena tnggu sampol..dia dtg slow2..

~kak sha--bkn jumpe..tempah...ntah apa rupanya tah.. hik

~reena--aah...jgn saya yg bolos nnti sudey..pols sgt..

~farhanna--hukk...terima kasih krn chaiyok itu!! uwaa...

~ija--saya pon...haha..poyo

~mal--tau x pe....aku rase dh mcm degree show..atau lebih teruk er?? hakk

~sarah--ouh siapalah saya ni...tp silakan...

~myra--hak..mari kita tgk nnti cmno ghupenye...

dialicious berkata...

takotnyer dgr u bz x rest2.i am 2 mths away tp masih blum panik2 lagi..camne ni..hehehe

dhila berkata...

anil...so sweet selendang tu.

*masih menunggu kad cik anil (puan to be) :)

[ Hanie ] berkata...

busana kita waktu tunang dan nikah adalah sama Anil! dah la nikah pun selang sehari saje:).
Betul kalau semua sang pengantin yg harus pikirkan, diberi 48 jam sehari pun tak cukup...ye tak? Berserah aje..lg pun, kita dah usaha yg terbaik kan...Allah yg tentukan :D Smileee!

ungu violet berkata...

jgn risau anil, semua pengantin nampak cantik di hari besar mereka :D

littlephia berkata...

anil kamu pakai apa pun nampak cantek. :)

wardah berkata...

kamu pasti nampak cantik anil.. :)

NURUL berkata...

anil...mana kad kamu. saya nak sgt ke wed kamu. kalu kalu awat gaya pakai selendang time nikah mmg lawa. sweet.

Fifi Amkhaiz berkata...

ohh kamu pasti gorgeous sekali nanti shanel!!! semoga semuanya seperti yg kamu angan-anganin yach sayam! mwahhhsss...
p/s: bz sgt ek la ni sayam? windu kamu lah.

susudalambotol berkata...

saya pun macam awak. masa nak dekat2 kawen, takde pun rasa macam pasal nak tukar status ke apa. tak sabar lagi ada. hehehe :P

hidden.wing berkata...

pretty selendang, yeay to anil :D

flowerball tu mintak your sepupu sepapat arrange kan hehe. kamu harus cukup rehat ok :D

anil berkata...

morinn~diah--baik u panik skrg...kalu x u yg masok panic room nnti...hik...

~dhila--next will send out ya dhila...nantikan ya..

~hanie--ya...mmg semua saya trpksa fikirkan...sedey2..tp puas hati..

~farah--ahak...aah la erk..

~amy--yolah tu ;P~

~wardah--ntahnye...hrp2 hik...x maluu

~nurul--saya pon mahu sgt awak dn dhila dtg brsama suami memasingg...next week saya send tau...byk masalh teknikal skrg ni

~hafifi--hahahaha...jgn angan2 mak jenin sudeyyy! hik

~hidd-x sbr tu x sama er dgn psl tuka status..hehehe

anil berkata...

~WLT--flower ball tu dh ade mnyak...stand die tu...i ingt nk suh org welding..sbb ia nmpk seng dn easy...hik...boleh ke?

aurinh berkata...

aliah tu pun idola aku... hehe... siap mintak photographer tiru one of her wedding shots for my post nikah pics.. I recycle my sister's punya selendang for my nikah. not really chiffon but still nice effect

Whitemusk2508 berkata...

anil mmg dah cantik :) ..mmg sgt cantik veil tu..saye pon punya taste yg same gak ngan anil..veil dr chiffon :) ditambah skit sulam..ehehhe...selamat pengantin baru & moga berbahagia ke akhir hayat, insyaAllah :)