Ahad, 7 Jun 2009

Tragedi lagi

Aku baru pulang dari kampung dengan harapan untuk menyelesaikan berbagai-bagai perkara.Namun, segala-galanya kerja tuhan, keretaku dilanda kemurungan akibat kesesakan, dan akhirnya menunjukkan protes apabila mematikan enjin beliau sendiri di tengah jalan iaitu di lebuhraya. Nasib baik sudah sampai tol Ayer Keroh..Walaupun bertimpa-timpa hon di belakang, aku masih cuba memujuk beliau, 'hiduplah...hiduplah...plis...plis...' ......'hello....kau baru dibawa ke spa tak sampai seminggu...tukar segala macam..takkan dah tunjuk perangai..'..akhirnya ia mahu hidupkan enjinnya semula...Mak ai..aku dah lambat dah ni...Aku mahu ke kenduri Apis.. huh...dahlah sorang-sorang. Lalu menghubungi abah dan dinasihatkan berhenti di tepi tol itu untuk menunggu penyelamat iaitu sepupuku..Tapi oleh kerana semua pusat rawatan dan spa-spa berdekatan memang tak buka sempena keputeraan agong kita..maka haruslah pasrah..

Ku tinggalkan jua...'haa...baru kau tahu nasib kau'..... hubungi incik dd...dengan baik hati beliau datang ke Melaka, namun hanya tiba sekitar maghrib selepas menyelesaikan beberapa urusan. Dapatlah juga beliau berjumpa imam...ada rahmat datang ke Melaka menolong tunangmu ini...

Tetapi segala perancangan pada hari Sabtu tersebut hanya terbang bagai angin lalu. Tak dapat pergi ke majlis Apis sahabatku, terbatal lah temujanji dengan pembuat kek kahwin dan bridal di Melaka. Uuhh...memang boleh tahan dugaan itu. Setelah di susun semula..temujanji hanya boleh dilakukan pada minggu hadapan (minggu terakhir sebelum diijab kabul) ..gila!!..

Siang tadi, incik dd kata, kena bawa pulang juga kereta, mungkin akan diperiksa di Kl sahaja..aku takut, maka kami bertukar kereta, dan sebelum pulang, aku mahu juga singgah ke rumah Apis, dan dengan kesesatan, akhirnya aku sempat berjumpa beliau yang ingin bertandang ke rumah pengantin lelaki sudah... Tak mengapalah..asalkan aku dapat ketemu pengantin.

**Tak dapat menyertakan gambar kerana tak kuasa memindah.

Ouh ya..30 Mei lalu..aku berkesempatan ke Majlis puan Amy-Wan...hihihihi... Aku memang teruja..Oleh kerana tidak jadi pulang ke Melaka pada minggu tersebut, jadi aku membuat keputusan ke majlis beliau...

Silalah nikmati


Cantik kan Puan Amy..



Reaksi beliau tatkala aku menyatakan chandeliernya comel


Dan juga ini memang lah comell

Selamat berbahagia Puan Amy dan Wan....

Ihik...dan aku semakin kalot....Adoi...


**Puan Amy sgt tinggi.. ;P~

18 ulasan:

Teyn berkata...

kesiannya u nil... sigh... dugaan plg bsr Tuhan akan bg kita bila kita bertunang dan berkahwin kan. sabar je la. tawakal byk2. skemanya aku. anyway i love ur bag yg u pakai g wedding amy tu ;)))

hidden.wing berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hidden.wing berkata...

bersabar ye anil, a week plus left :)

nanti ade both cake & pulut kuning eh? bestnye!!

Tanpa Nama berkata...

dugaan yang pelbagai ya anil, naseb baik akak dah kawen 10 tawun lepas...dugaan kami takut hujan jer..hik!

ksha

Dayu berkata...

pink...sweetnya color theme amy
pelamin pun sgt lawa
sukanya...

anil, jgn kalut
tenang je,redah je
dugaan tu pun layankan je
jgn pikir sgt..

xeea berkata...

bertabahlah, awak!

kejaaaaappp je lagi. heeee

[ Hanie ] berkata...

wahhh dugaan yg agak besar! bila tiba dugaan2 mcm ni,mmg peranan org2 tersyg sgt diperlukan kan? Lagi2 lah bakal suami :D

Betul, cantik majlis amy-wan itu.. :D

farhanna berkata...

lek anil.. hehehhe dh dekat ye.. anil rmh kamu buat di melaka, incik dd plak kl ke? sweet la cik amy

Shikin Hambali berkata...

cobaan². anywho, hero dah dtg kan :)

omg gambar tgk chandeliar tu so cute kot....

Putri Ramlan berkata...

dugaan tu.. :)

Fifi Amkhaiz berkata...

adakah kerana kereta kamu tempoh hari yg membuatkan jalan jem giler kat exit kuar ke tol ayer keroh tersebut, puan-shanel-lagi-10-hari? oh my!! apsal x call aku?

anil lutaze berkata...

~tintin--beg ebi lah..spe laie..hik...ya...i sdg tawakal lah ni...ouuh..x nak reveal blog lg er..i suda bace..nnti brkesmptan i kaco ur blog....hehehe

~WLT--haah..insyallah...bes er? hak

~kak sha--aahlah...hujan tu mmg dugaan plg besar dn dtakuti

~dayu--lawa kan..??

tulah..tp tkot mnjejaskan je..

~xeea-- haha..saya suka prkataan tu

~hanie--hikhik...terubat hati..

yupe..mjls beliau sweet jek

~farhanna--incik dd kt perak

~cikin--serious mmg kiut

~pu2--huhu..aah

~hafifi--kmu ada kt melaka kah ktk itu?

susudalambotol berkata...

pink & white mmg sgt sweet kan?

awak sabar ye anil. adi masa nak dekat2 kawin pun mcmtu jugak. macam2 hal jadi :)

anil lutaze berkata...

~hidd--thanks dear..ye...byk tol...tp saya ok skang ni...raser cam iron lady...

Amy-Wan berkata...

hiksss..thanks sebab sudi upload gamba saye.. *pura2 tsipu2* hahaha...anyway...anil sangat cantek in person occay!!!! hee~~

anil..saba ye..mmg dugaan makin banyak bile dah dekat2 ni..sile bertabah..semoga segalanya berjalan lancar di majlis kamu nanti.. =))

bayu berkata...

wooo..patot la..kete ko rosak upenyer ek..aku ada jek kt kenduri apis aitu...tgu gk kot2 ada rerakan len yg pi..cian sama kamu..tp ok la..dpt gk jmpa apis..wlu len2 plan tegendala..dugaan sume tu bebeh..

chayok!chayok!!

esca berkata...

cantik sungguh pelamin diaa...

kiranajoe berkata...

fuyyo, air kat meja beradap pun kaler purple u...tp majlis kamu sangat meriah anil..i jelessss...abg, mau ulang majlis lg bulih kahhhh??? ngengenge